Telia – NEJ tack!

Digital-tv, underbart när det fungerar!

Denna vecka har varit som ett ända stort samtal med Telias kundservice. Jag bytte lägenhet första november till en lägenhet¨på Blomkransen, och av erfarenhet så vet ja att Telia inte är så mycket att lita på. Så ja ringde dom i början på september för att vara säker på att flytten skulle hinna gå igenom, och att det skulle fungera vid inflytt. Fick orden ”Nu är allt klart, den första november kommer vi att flytta din digital-tv så att den kommer fungera.” Så i godan tro, flytta in mina grejer (En säng och 6 lådor med wobbler och spön till förbannelse) drog igång tvn och så…….. Svart. Direkt på telefonen och där började resan på totalt 10 samtal, 12 olika handläggare som alla utnyttjade orden ”Nu är det klart! Under dagen kommer din digital-tv att fungera!” Nummer elva av alla som ja fick kontakt med berätta hur alla hade gjort olika, skapat 3 st ny-inflyttar på mitt abonemang och ett på min gamla lägenhet(?) samt 2 st nya vanliga flyttar mellan min gamla och nya lägenhet. Han sa att han skulle fixa det, men dom orden lägger jag vid det här laget i samma hög som alla andra lovord som ja har fått. Dagen efter, det har nu gått 8 dagar, ringer en tjej och berättar att nu har killen som ja talade med dagen innan fixat problemet och det ska funka. Min sista fråga då, kompensation. Så nu inväntar ja ytterligare ett samtal ifrån Telia, men denna gång ett samtal ifrån deras reklamationsavdelning! ;)

För nu ska det bli utdelning på min tid som ja har lagt ner!

Kommentera